Abitaja – nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele ja erivajadustega inimestele

Möödunud aasta 1. juulil käivitus tasuta telefonipõhine nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele ja erivajadustega inimestele – Abitaja. Teenus viib kokku abivajajad ja vabatahtlikud abistajad, et pakkuda ennast üksi tundvatele inimestele võimalust regulaarselt suhelda.

Kaheksa kuu jooksul on erinevate muredega Abitaja poole pöördunud 557 inimest. Enam kui 100 abivajaja üksildust oleme leevendanud läbi regulaarsete sõbrakõnede. Abivajaja ja vabatahtlike vahel on toimunud 1106 kõne, pikim kõne on kestnud 104 minutit. Kõige staažikam paar on omavahel vestelnud lausa 29 korda.

Kogutud tagasiside on olnud väga positiivne ning näeme, et teenus on vajalik ning täidab eesmärki. Palume teie abi info levitamisel võimalike abivajajateni ning julgustada neid meiega ühendust võtma!

Kuidas hinnatakse meie teenust?

“Tundub, et mu isa, kellele teenuse tellisin, on väga rahul. Ta on palju rõõmsam kui varem, sest saab kellegagi suhelda endale olulistel teemadel. Samuti aitas Abitaja helistaja sellega, et võttis ühendust sotsiaalametiga, kes mulle omakorda helistas ja küsis, kas isal oleks vaja sooja söögi teenust, see oligi plaanis, kuid tänu Abitaja helistajale toimus asjaajamine palju kiiremini. Suur tänu!”

“Teenus on ülihästi õnnestunud. Ei osanud oodata midagi sarnast.”

“Suur tänu, et pakute Abitaja teenust. See on väga vajalik!! Jõudu ja tervist teile!”

“Olen perearstina teie teenust levitanud, viimati aasta lõpus kohalike pensionäride üritusel. Ka ripub mul teavitus arstikoridoris ja tutvustus ilmus Saaremaa valla lehes. Näen teenuse suurt potentsiaali, eriti praegusel koroona ajastul. Inimesed tahaksid rääkida, aga pole kellegagi, nii suureneb antisotsiaalide (inimesed, kes kardavad suhtlemist) hulk. Liiga tuttavate inimestega on see häda, et nad ei suuda midagi oma teada jätta. Oleks hea teada, kuidas teil läheb, kas seda võimalust kasutatakse? Meie inimesed on suhtlemises ju ülitagasihoidlikud. Peaks lausa telereklaami peale mõtlema. Mina isiklikult näen küll, et see maailmast äralõigatus tuleb ükskord laviinina ühiskonda tagasi, rääkimata üksikisiku tasandist. Infoajastu puudus on info killustatus ja segaduse suurendamine. Aitäh teile! (Perearst Saaremaalt)

Kuidas Abitaja teenus toimib?

1. Pakume suhtlemisteenust, mis võimaldab üksindust tundvatel inimestel omavahel suhelda. Leiame abivajajatele vabatahtliku, kellega iganädalaselt vestelda ning temast saab abivajajale n-ö telefonisõber. Kõned on konfidentsiaalsed ja tasuta. Teenusega liitumiseks tuleb täita registreerimisankeet ning võtame abivajajaga peagi ühendust: www.abitaja.ee/abivajaja<http://www.abitaja.ee/abivajaja> või helistada telefonil 6500 650 (E-R 9.00-17.00). Kõigile vabatahtlikele teostatakse taustakontroll.
2. Igapäevastes küsimustes on võimalik helistada tööpäeviti (E-R 9.00-17.00) meie nõustajatele numbril 6500 650. Tegemist on laiapõhjalise nõustamis- ja infoteenusega, mille käigus pakutakse helistajatele abi erinevates elukorraldust puudutavates küsimustes, esmane sotsiaalne ja ühiskondlik nõustamine jms. Keerulisemate küsimuste ja probleemide korral aitame leida vajalikud kontaktid (nt suuname kõne edasi konkreetsele nõuandeliinile, jagame vajalikke kontakte jms).

Teenuse ja projekti kohta saab rohkem lugeda Abitaja koduleheküljelt – <http://www.abitaja.ee/www.abitaja.ee<http://www.abitaja.ee/>

Projekti taustast: Abitaja teenus käivitub Euroopa Liidu Sotsiaalfondi (ESF) projekti “Erivajadustega inimestele telefonipõhise nõustamis- ja suhtlemisteenuse väljaarendamine”, projekti number 2014-2020.2.02.19-0274 raames. Projektiga käivitatakse hooldatavatele nende üksilduse ja sotsiaalse eraldatuse leevendamiseks telefonipõhine info-, nõustamis- ja suhtluskanal, mis vähendab hooldajate hoolduskoormus ja suurendab nende tööturul osalemise võimalusi.

Projekti viivad ellu Eesti Puuetega Inimeste Koda, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet, Hiiumaa vald ja Surts Koolitus OÜ.