Endla 59, 10615 Tallinn

Häirekeskus ja terviseamet avavad viirusega seotud küsimuste infotelefoni 1247

Postimees

Alates esmaspäevast, 16. märtsist alustas tööd häirekeskuse infotelefon 1247, mis jagab informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes. Telefon töötab ööpäev läbi ja on helistajale tasuta.KUULA ARTIKLIT

Häirekeskuse peadirektori Kätlin Alvela sõnul on telefoni esmane eesmärk vähendada nii hädaabinumbri 112 kui ka perearsti nõuandetelefoni 1220 ja teiste infotelefonide koormust. Viiruseleviku tõkestamine on toonud kaasa rea elukorralduslikke muutusi, mille kohta saab infot numbrilt 1247.

📍 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)

📍 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)

📍 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)

📍 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)

«Möödunud neljapäevast kerkis ööpäevas koroonaviiruse kahtlusega kiirabikõnede arv neljakordseks. Kui sellele liita veel pöördumised, mis kiirabi reageerimist siiski ei vajanud, tegeleb häirekeskus ööpäevas umbes 800 kõnega, mille sisu on moel või teisel koroonaviirus. Sellele on lisandunud infopäringud, mis puudutavad Eestis kehtivat eriolukorda,» kirjeldas Alvela.